Google AdWords
Google AdWords, Google aramalarda ve haritalarda işletmenizin sunduğu ürün veya hizmetlerin kullanıcılara daha kolay ulaşabilmesini sağlayan bir internet reklamcılığı sistemdir. Kullanıcılar nereye gideceklerini, ne yapacaklarını ve ne satın alacaklarını dünyada en çok kullanılan arama motoru olan Google’da arar.
Reklamınız, kullanıcıların sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetlere yönelik aramalar gerçekleştirdiğinde ürününüz Google’da gösterilebilir. Adwords ile satış yeni müşterilere kolaylıkla erişebilir, satış ağınızı genişletebilirsiniz.
Adwords’ün ölçümlenebilme özelliği ve reklamverenlerin yalnızca tıklamalar için ücret ödüyor olması, ürünlerinin tanıtımını yapmayı amaçlayan firmaların ilk reklam tercihlerinden olmasını sağlıyor.
Google, 1998 yılından günümüze, dakikada ortalama 2 milyondan fazla arama yapılan, dünyanın en çok tercih edilen arama motorudur. Yenilikçi anlayışı ile kullanıcılarına her geçen gün yeni imkanlar sunan Google’ın, 2000’li yılların başlarında kullanıma sunduğu Google AdWords ile internet üzerinde gerçekleştirilen satın almaya yönelik bilgi, ürün, hizmet arayışlarında farklı bir boyut kazanmıştır.
AdWords reklamları; yalnızca büyük ölçekli işletmelere değil, küçük ve orta ölçekli işletmeler de olmak üzere geniş alanda hizmet vermektedir. Adwords ile reklam vermeye başladığınızda, belirlediğiniz hedef kitlenin yapabileceği arama sorgularını, ilgi alanlarını, sayfa ziyaretinde bulunabileceği web sitelerini, kategori ve konuları belirleyerek spesifik hedeflemeler gerçekleştirebilir, reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
Böylelikle Google, istediğiniz anahtar kelime kalıplarıyla, belirlediğiniz kategorilerde yapılan aramalarda reklamlarınızı gösterebilir. Bunun dışında diğer web sitelerinin reklam alanlarında reklamlarınızı görsel olarak gösterebilir, hatta sayfa ziyaretinde bulunan kullanıcıları remarketing sayesinde, daha düşük maliyetlerle hedefleme yapabilirsiniz.
Google Adwords Reklam Çeşitleri Nelerdir?
1- Google arama ağı reklamları
Google Arama Ağı’nda reklam verdiğinizde, anahtar kelimelerinizle ilgili terimler Google’da aratıldığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında gösterilebilir. Anahtar kelimeleriniz bir Google aramasıyla alakalı olduğunda, reklamlarınız Google arama sonuçlarıyla birlikte gösterilir.
Reklamlarınız, Google Arama’da arama sonuçlarının altında yada üstünde gösterilebilir. Bunun yanı sıra, Google Play, Google Alışveriş, Google Görseller ve Google Haritalar’da gerçekleştirilen aramalarda da reklamlarınız yer almaktadır.
2- Görüntülü Reklamlar – GDN Ads
Google Görüntülü Reklam Ağı, kullanıcılar, web sitelerinde gezinirken, YouTube videosu izlerken, Gmail hesaplarında maillerini kontrol ederken veya mobil cihazlar ve uygulamalar kullanırken onlara ulaşmanıza yardımcı olur.
Google Görüntülü Reklam Ağı seçeneğinde, hedefleme özelliği sayesinde ürün ve hizmetlerinizi, doğru yerde ve doğru zamanda potansiyel müşterilere ulaştırabilirsiniz.
Ayrıca daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla yeniden etkileşime geçebilir, yeniden pazarlama listeleri gibi verilerden yararlanarak remarketing yapabilirsiniz.
Google Adwords hizmetinin otomatik hedefleme özelliği ile, mevcut hedef kitlenizi ve site açılış sayfanızı temel alarak, yüksek performans gösteren kitleleri belirleyebilirsiniz. Böylece daha düşük maliyetlerle daha fazla dönüşüm elde etmeniz mümkün olur. Google Adwords üzerindeki reklam dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için otomatik hedefleme ve teklif verme özelliklerini kullanabilirsiniz.
Görsellerle kullanıcıları alışveriş yapmaya teşvik etme
Görüntülü Reklam Ağı sayesinde, daha ilgi çekici reklam biçimleri aracılığıyla ürün ve hizmetlerinizi kullanıcılarla buluşturabilirsiniz. Görüntülü Reklam Ağı’nda yayınlayabileceğiniz bazı reklam türleri şunlardır:
Duyarlı görüntülü reklamlar. Google Görüntülü Reklam Ağı’nda reklam oluşturma işlemi, duyarlı reklamlar sayesinde daha kolay hale gelmiştir. Duyarlı görüntülü reklamları oluşturmak için reklam metninizi girmeniz, ardından reklamda yer almasını istediğiniz görselleri ve logonuzu eklemeniz yeterlidir.
Etkileşim reklamları. YouTube ve Görüntülü Reklam Ağı’nda yer alan görsel ve video reklamlarıdır.
Gmail reklamları
Kullanıcıların gelen kutularının üstünde yer alan reklamlardır. Arama Ağı ile reklamlarınız, belirli ürünleri veya hizmetleri arayan kullanıcılara ulaşabilir. Görüntülü Reklam Ağı ise satın alma gerçekleştirecek potansiyel müşterilerin dikkatini çekmenizi sağlayabilir. Bu sayede, sunduğunuz ürünü veya hizmeti kullanıcıların aramaya başlamalarını beklemeden onlara sunabilirsiniz.
Reklamlarınızı kullanıcıların gerçekleştirdiği aramaları baz alarak güncel tutmanız oldukça önemlidir. Görüntülü reklam ağı üzerinde yer alan tanıtımlarınızla ilgili gerçekleştireceğiniz optimizasyonlarda dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Görüntülü Reklam Ağı’ndaki değişikliklerin uygulanması 12-24 saat alabilir ve hemen görüntülenmeyebilir.
Yeni bir kampanya oluştururken veya mevcut bir kampanyada değişiklik yaparken, gerçekleştirdiğiniz güncellemelerin anlık olarak reklamlarınıza yansımayacağını aklınızda bulundurmalısınız. Bu nedenle, planlamalarınızı önceden gerçekleştirmeniz gerekecektir. Örneğin,yeni bir ürününüzün lansmanını gerçekleştirecekseniz, kampanyanızı lansman tarihinden birkaç gün önce oluşturmak ve yayın başlangıcı için lansman tarihini ayarlamak daha uygun olacaktır.
3- Video Reklamlar
Google Adwords ile etkileyici video kampanyaları oluşturarak YouTube’da ve google ile işbirliği gerçekleştiren diğer video sitelerinde gezinen müşterilerle farklı yollardan etkileşime geçebilirsiniz.
Video reklam biçimlerine örnek vermek gerekirse; atlanabilir yayın içi reklamlar, atlanamayan yayın içi reklamlar, video discovery reklamları, Yayın Dışı reklamlar, bumper reklamlar ve YouTube Masthead reklamları olarak sıralanabilir.
Video reklamlar YouTube.com’un yanı sıra, tabletler ile cep telefonları da dahil olmak üzere Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki video iş ortağı olan sitelerinde ve oyunlarda ya da diğer uygulamalarda gösterilebilir.
4- Uygulama reklamları
Türkiye’de internete bağlanan kullanıcıların %58 mobil cihazlardan erişimi tercih ediyor. Buna bağlı olarak, mobil uygulamalara ayda 30 saatten fazla süre harcanıyor. Ancak uygulamaların organik olarak keşfedilme ve indirilme oranları oldukça düşük. Uygulama yükleme reklamları ile kullanıcıların uygulamanızı reklamlar üzerinden yüklemesine olanak tanır.
Google Adwords Nasıl Kullanılır?
Kullanıcıların Google arama ağı üzerinde gerçekleştirdiği aramalardan yola çıkarak ürünlerinizi potansiyel müşterilere ulaştıran AdWords reklamlarını kullanırken, dikkat edilmesi gereken önemli noktalar mevcuttur;
- Google Adwords hesabının kurulumu
- Ürünlerinizin sergilendiği web sitesiyle ilgili teknik bilgilerin Google Adwords hesabınıza tanımlanması
- Farklılık yaratabilecek reklam/tanıtım içerikleri hazırlanması
- Adwords hesap yönetimi konusunda bilgi sahibi olunması
- İnternetin sürekli güncellenen dünyasına ayak uydurabilmek ve diğer işletmelerin de Google üzerinde tanıtımlar gerçekleştirdiğini unutmadan, rekabete ayak uydurabilmek
- Düzenli takip, tanıtım ve reklamların düzenli olarak optimizasyonu ve raporlamalar hakkında nasıl bir yol izlenebileceği gibi konular dikkat edilmesi gereken konu başlıklarından bazıları.
Doğru reklam stratejisi, doğru planlama ve gerçekleşen değişiklikleri yakın takip etme ile Google Adwords sayesinde işletmenizin ve ürünlerinizin rakipleriniz arasından sıyrılarak potansiyel müşterilerinizin önüne çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Reklam faaliyetleriniz esnasında elde ettiğiniz sonuçlarla, Google reklamlarında nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair daha gerçekçi sonuçlar elde edebilir, reklamlarınızdan alacağınız maksimum hedefe ulaşabilirsiniz.
Google AdWords kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz;
- Reklam bütçenizi en iyi şekilde belirlemek
- Doğru anahtar kelime belirlemesi gerçekleştirmek
- Müşteri odaklı düşünmek
- Web sitenizin optimizasyonuna dikkat etmek. Google, reklam veren işletmelerin web sitesinde yer alan sayfaların yapısını, açılış hızı gibi özelliklerini göz önünde bulundurarak reklamlarınızın görünürlüğünü düzenliyor.
- Birden fazla reklam ağını birlikte kullanmaya çalışmak.
- Google’da gerçekleştirilen aramaları dikkate alarak reklam stratejisi geliştirmek
- Reklam dönüşlerini iyi analiz ederek buna bağlı optimizasyonlar gerçekleştirmek.
- Reklamlarınızın nerelerde görüneceğini iyi belirlemek.
Bu gibi başlıklara dikkat etmeniz halinde Google AdWords kullanımı, web sitenize nitelikli ve sürekli bir dönüş sağlayacaktır. Google reklamlarında önemli olan şey, takip ve kontrolleri sürekli olarak gerçekleştirerek elde edilen sonuçlara göre optimizasyon yapmaktır. Google AdWords, kullanıcı dostu arayüzü sayesinde oldukça kolay anlaşılabilir bir hizmettir.
İşletmenizin ürünlerini tanıtmak adına kendiniz bir Adwords hesabı oluşturarak reklam vermeye başlayabilir ya da Adwords konusunda profesyonel olarak hizmet veren firmalardan yardım alabilirsiniz.