Meta Açıklama (Meta Description) Nedir?

rzaozturk tarafından tarihinde yayınlandı



Meta açıklama, bir web sayfasının kısa bir özetini sağlayan bir HTML özelliğidir. Google gibi arama motorları, kullanıcı tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyebilecekleri arama sonuçlarında genellikle tipik olarak en fazla 160 karakter uzunluğunda olan meta açıklamasını görüntüler.

Örnek:

Kod örneği

<!-- wp:paragraph -->
<p>&lt;Head&gt;</p>
<!-- /wp:paragraph -->

<!-- wp:paragraph -->
<p>&lt;meta name=”description” content=”Yollarda geçen hikayeler geçmişten bu yana herkesin ilgisini çekmeyi başarmıştır. İçimizdeki macera isteğini harekete geçiren 25 en iyi seyahat filmini sizler için bir araya getirdik.” /&gt;</p>
<!-- /wp:paragraph -->

<!-- wp:paragraph -->
<p>&lt;/ Head&gt;</p>
<!-- /wp:paragraph -->

Optimal uzunluk

Meta açıklamaları herhangi bir uzunlukta olabilir, ancak Google, snippet’leri 155-160 karaktere kadar kısaltır. Meta açıklamaları yeterince açıklayıcı olacak kadar uzun tutmak en iyisidir, bu nedenle 50-160 karakter arasındaki açıklamaları öneririz. “Optimum” uzunluğun duruma bağlı olarak değişeceğini ve birincil hedefinizin değer sağlamak ve tıklamalar sağlamak olduğunu unutmayın.



En uygun biçim

Meta açıklama etiketleri, arama motoru sıralamalarına bağlı olmasa da SERP’lerden kullanıcı tıklaması elde etmede oldukça önemlidir. Bu kısa paragraflar, bir web yöneticisinin içeriği arama yapanlara “reklam verme” ve arama yapanların içeriğin alakalı olup olmadığına karar verebilme şansı verir ve arama sorgusunda aradıkları bilgileri içerir.

Bir sayfanın meta açıklaması akıllıca (doğal, etkin, spam olmayan bir şekilde) sayfanın hedeflediği anahtar kelimeleri kullanmalı, ancak aynı zamanda bir araştırmacının tıklamak isteyeceği çekici bir açıklama oluşturmalıdır. Açıkladığı sayfa ile doğrudan alakalı olmalı ve diğer sayfaların açıklamalarından benzersiz olmalıdır.

Google sıralama faktörü?

Google, Eylül 2009’da ne meta açıklamaların ne de meta anahtar kelimelerin Google’ın web araması için sıralama algoritmalarını etkilemediğini açıkladı.

Ancak meta açıklamaları, bir sayfanın TO’sunu (tıklama oranı) Google’da etkileyebilir ve bu da bir sayfanın sıralama yeteneğini olumlu yönde tetikleyebilir.

Bu nedenle, diğerleri arasında, meta açıklamalara biraz çaba sarf etmek önemlidir.

SEO uygulamaları

Etkileyici Reklam Metinleri Yazın!

Meta açıklama etiketi, reklam metninin işlevini yerine getirir. SERP’den bir web sitesine okuyucu çeker ve bu nedenle arama pazarlamasının çok görünür ve önemli bir parçasıdır. Önemli anahtar kelimeler kullanarak okunabilir, ilgi çekici bir açıklama oluşturmak, belirli bir web sayfasının tıklama oranını artırabilir. Arama motoru sonuç sayfalarındaki tıklama oranlarını en üst düzeye çıkarmak için, Google’ın ve diğer arama motorlarının, arama sorgularıyla eşleştiklerinde açıklamada anahtar kelimeleri kalın olduğuna dikkat etmek önemlidir. Bu koyu metin, arama yapan kişilerin dikkatini çekebilir, bu nedenle açıklamalarınızı mümkün olduğunca yakından arama terimleriyle eşleştirmelisiniz.



Tekrarlanan Meta Açıklama Etiketlerinden Kaçının!

Başlık etiketlerinde olduğu gibi, her sayfadaki meta açıklamaların benzersiz olması önemlidir.

Çift meta açıklamaları ile mücadele etmenin bir yolu, otomatik sayfalar için benzersiz meta açıklamaları oluşturmanın dinamik ve programatik bir yolunu uygulamaktır. Mümkünse, her sayfa için yazdığınız orijinal bir açıklama yerine geçmez.

Tırnak İşareti Dahil Edilmez

Herhangi bir zaman tırnak işareti, bir meta açıklamanın HTML’sinde kullanılırsa, Google, bir SERP’de göründüğünde, tırnak içindeki bu tanımı keser. Bunun olmasını önlemek için en iyi yol, alfanümerik olmayan tüm karakterleri meta açıklamalardan kaldırmaktır. Tırnak açıklamalarınız meta açıklamanızda önemliyse, kesilmeyi önlemek için çift tırnak işaretleri yerine HTML öğesini kullanabilirsiniz.

Bazen Meta Açıklamaları Yazmamak İyidir.

Bir sayfa yoğun olarak aranan üç terim veya kelime öbeğini hedefliyorsa, bu terimleri içeren, arama sorguları yapan kullanıcıları hedefleyen kendi meta açıklamanızı yazın.

Sayfa uzun kuyruklu trafiği hedefliyorsa (üç veya daha fazla anahtar kelime), bazen motorların meta açıklamasını kendilerinin doldurmasına izin vermek daha akıllıca olabilir. Nedeni basit: Arama motorları bir meta tanımını bir araya getirdiğinde, kullanıcının aradığı anahtar kelimeleri ve çevreleyen ifadeleri gösterirler.

Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinin, genellikle sitelerinde paylaşıldığı zaman görünen açıklama olarak bir sayfanın meta açıklama etiketini kullandığını unutmayın. Meta açıklama etiketi olmadan, sosyal paylaşım siteleri bulabilecekleri ilk metni kullanabilir. Sayfanızdaki ilk metne bağlı olarak bu, içeriğinizle sosyal paylaşım yoluyla karşılaşan insanlar için iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmayabilir.



Dikkat: Arama Motorları Her Zaman Meta Açıklamanızı Kullanmaz

Bazı durumlarda, arama motorları bir web yöneticisinin sayfanın HTML’sinde belirttiği meta açıklamayı geçersiz kılabilir. Kesin olarak bunun ne zaman gerçekleşeceği tahmin edilemez, ancak genellikle Google mevcut meta açıklamanın bir kullanıcının sorgusuna yeterince cevap verdiğini ve hedef sayfasından bir kişinin sorgusuyla daha iyi eşleşen bir pasajı tanımladığını düşünmediğinde ortaya çıkar.


0 yorum

Bir yanıt yazın

Avatar placeholder

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir